zondag 3 februari 2008

Een selectie uit de A+CD Scenario bibliografie:


Allen, Robert C., ed., Channels of discourse, reassembled, Routhledge, 1992.

Benjamin, Walter, Het kunstwerk in het tijdperk van zijn technische reproduceerbaarheid, SUN, 1985.

Berger, John, Ways of Seeing, British Broadcasting Corporation, London, 1972 ISBN 0 563 122447 / Penguin Books ISBN 0 14 013515 4

Blackburn, Simon, Plato’s Republic, Atlantic Books, London, 2006.

Brecht, Bertolt, Über Theater, Reclam, 1964.Dudley, Andrew, Film in the aura of art, Princeton University Press, 1984.

Foster, Hal, Design and Crime, Verso, New York, 2002

Godard, Jean-Luc, Alphaville, Weekend, Classic Film Scripts, Lorrimer London, 1984.

Goldberg, Roselee, Performance Art, from Futurism to the Present, Thames and Hudson, 1988.

Gombrich, E.H., Art and Illusion, A study in the psychology of pictorial representation, Phaidon Press, Oxford, 1960.

Gorris, Marleen, Drie Scenario’s, in: Het Nederlands scenario, International Theatre & Film Books, Amsterdam, 1990.

Groome, David, An Introduction to Cognitive Psychology, Psychology Press, New York, 2006.

Heywood, Ian, Social theories of art, New York University Press, 1997.

Hyde, Lewis, The Gift, Canongate, Edinburgh, 2007.

Keuken, Johan van der, Zien, Kijken, Filmen, Van Gennep, Amsterdam, 1980.

Kristeva, Julia, De vreemdeling in onszelf, Contact, Amsterdam, 1991.

Küppers, Harald, Die Farbenlehre der Fernseh-, Foto- und Drucktechnik; Farbentheorie der visuellen Kommunikationsmedien, DuMont++ Buchverlag Köln, 1985.

Luyendijk, Joris, Het zijn net mensen, Podium, Amsterdam, 2006.

Maffei, Lamberto, ed., Beeldende kunst en onze hersenen, Veen, Amsterdam, 1997.

Mannoni, Laurent, Eyes, Lies and Illusions, The art of deception, Hayward Gallery, London, 2005.

Moore, Michael, The official Fahrenheit 9/11 reader, Simon and Schuster, New York, 2004.

NFTA, handboek camera, Amsterdam, 2006.

Raessens, Joost, Filosofie & Film, Deleuze en de cinematografische moderniteit, DAMON Budel, Amsterdam, 2001.

Ruven, Paul, Het geheim van Hollywood, 2007.

Sennett, Richard, The fall of public man, Knopf, New York, 1986.

Sylvester, David, Moonraker, Strangelove and other celluloid dreams: the visionary art of Ken Adam, Serpentine Gallery, London, 1999.

Truffaut, François, Jules et Jim, découpage intégral, Points Films, 1972.